Najlepsze diety odchudzające od A do Z

Jeśli się spieszysz przejrzyj po prostu ten indeks diet to najlepsze diety odchudzające (gwarantowana skuteczność!). Opisałam w nim pokrótce główne założenia tych diet i efekty, jakie można na nich osiągnąć.

A jak dieta ATKINSA

Dieta Atkinsa jest dietą wysokotłuszczową. W świetle popularności diet typu LCHF (mało węglowodanów, dużo tłuszczu) wydaje się być dietą wartą uwagi. Jest z nią jeden problem – nie każdy jest w stanie delektować się wysokotłuszczowymi pokarmami, przy czym z reguły są to produkty mięsne.
Schudnąć można sporo – w ciągu pierwszego miesiąca nawet 8 kg.

B jak dieta BANANOWA

Występuje w różnych wariantach. Najbardziej ekstremalny przewiduje trzydniowe odżywianie się samymi bananami. Należy zjadać 3 sztuki bananów dziennie i popijać je 3 szklankami mleka. W międzyczasie należy wypijać przynajmniej 2 litry wody.
W ciągu tych 3 dni można schudnąć 3 kg.

C jak dieta CAMBRIDGE

Polega na odżywianiu się specjalnie spreparowanymi dietetycznymi środkami spożywczymi. Środki te należy jeść zamiast posiłków 3 razy dziennie. To dieta bardzo nisko kaloryczna i można na niej pozostawać nie dłużej niż 3 tygodnie, ale w tym czasie efekty są imponujące (niestety grozi efektem jojo).
Na diecie Cambridge można schudnąć nawet 8-10 kg.

D jak dieta DUKANA

To dieta proteinowa. Odchudzanie opiera się po prostu na jedzeniu dużych ilości produktów białkowych. Przeprowadza się je w trzech fazach. Na pierwszej i drugiej chudnie się najwięcej. Fachowcy twierdzą, że dieta jest szkodliwa dla nerek – faktycznie może je obciążyć, ale wielu osobom udało się na niej spektakularnie schudnąć.
Na tej diecie w ciągu miesiąca można zrzucić nawet 10 kg.

E jak dieta ELIMINACYJNA

Polega na wyeliminowaniu pewnych grup produktów. Problem jedynie w tym, że najpierw należy te produkty (szkodliwe dla nas osobiście) namierzyć przy pomocy wyspecjalizowanego dietetyka. W gruncie rzeczy jest to dieta zdrowotna, ale mając np. na uwadze fakt, że teraz wiele osób cierpi na nietolerancję produktów zbożowych faktycznie na diecie można schudnąć.
Ile? Tego nie wiadomo, bo efekty zależą od tego, jakiego rodzaju produkty wyeliminujemy.

F jak dieta FULTONA

To ciekawy plan nie tylko dietetyczny, ale i pielęgnacyjny. Autor diety zaleca bowiem podkręcanie metabolizmu kąpielami w chłodnej wodzie. Dieta zakłada trzy plany „odchudzające” jest dość skomplikowana dlatego odsyłam do źródeł.
Na najbardziej restrykcyjnym planie w ciągu 6 tygodni można zrzucić nawet 9 kg.

G jak dieta GARŚCIOWA

Dieta garściowa lub garstkowa wzięła nazwę od tego, że zakłada zjadanie 5 garści pokarmów dziennie. Jako garść należy rozumieć 200g lub 250ml pokarmu. Posiłki należy rozkładać równomiernie w ciągu dnia. Zasada odchudzania jest prosta. A ile na tej diecie schudniemy?
To zależy co znajdzie się w naszych garściach.

H jak dieta HOLLYWOODZKA

Całkiem fajna dieta, bo zakłada ograniczenie kalorii do 1500, a to już jest znośne. Należy też zjadać codziennie 2 ananasy (wychodzi drogo), które zawierają ważne enzymy trawienne i ogólnie są dobre dla zdrowia i pić dużo wody. Jemy głównie owoce, warzywa, kiełki, chrupki, ale też dobre jakościowo mięso i ryby.
Na diecie można schudnąć 4-5kg w ciągu miesiąca. Optymalnie i zdrowo.

J jak dieta JOGURTOWA

Niby rozsądna, ale dziwna. W źródłach można znaleźć informacje, że w ciągu 3 tygodni da się na niej schudnąć nawet 6 kg i można praktycznie do woli zajadać się jogurtami dodając do tego owoce, warzywa i trochę chleba, ale ważne jest też regularne spożywanie posiłków.
Dieta wydaje się przede wszystkim dobrze wpływać na trawienie ze szczególnym uwzględnieniem pracy jelit. Jogurtów nienaturalnych (owocowych pseudojogurtów) radziłabym na tej diecie unikać.
Efekty, jak wspomniałam, nawet 6 kg mniej w czasie 3 tygodni.

K jak dieta KAPUŚCIANA

O tej diecie pewnie każdy już słyszał. Polega ona na zajadaniu się zupą kapuścianą – do woli, w dowolnych ilościach, kiedy tylko poczujemy się głodni. Kapusta i w ogóle warzywa kapustne rzeczywiście jakby same z siebie odchudzają (na ich przetrawienie organizm potrzebuje więcej kalorii niż te warzywa dostarczają), ale kapustą trudno się najeść.
Efekty za to spektakularne – nawet 2-3 kg mniej w ciągu tygodnia.

L jak dieta LEKKOSTRAWNA

To przede wszystkim dieta zdrowotna, dla wszystkich tych, którzy mają problemy z trawieniem, jakieś choroby narządów wewnętrznych np. trzustki, wątroby, etc. Osoby z takimi problemami chudną same z siebie (np. trzustkowcy) dlatego też bardzo często celem takiej diety jest jednoczesne nasycenie organizmu kaloriami. Czy eliminacja ciężkostrawnych produktów odchudza? Sama z siebie nie, ale jeśli nie przesadzisz z prostymi węglowodanami pewnie schudniesz.

M jak dieta MONTIGNACA

To w zasadzie metoda zdrowego odżywiania, chociaż przy umiejętnie dobranych pokarmach można schudnąć nawet 2kg w ciągu tygodnia. Montignac zaleca odżywiać się zdrowo, wyeliminować produkty złe (np. złe węglowodany) i jeść regularnie. Dieta bardzo dobrze wpływa na osoby z cukrzycą i z chorobami układu sercowo – naczyniowego.
To ile schudniesz i czy schudniesz zależy od tego, jak skomponujesz dietę dla siebie.

O jak dieta OWOCOWO – WARZYWNA

Zalecana m.in. przed dr Ewę Dąbrowską. Istnieją różne wariacje na jej temat. W najbardziej radykalnych wydaniach dieta ta jest po prostu dietą silnie oczyszczającą – należy wytrwać kilka dni na samych warzywach i owocach i / lub wyciskanych z nich sokach.
Jak na restrykcyjną dietę przystało chudnie się na niej sporo – nawet 2kg tygodniowo.

P jak dieta PALEO

To bardziej sposób na życie niż dieta. Na diecie Paleo należy wrócić do źródeł, czyli do tego, co jedli nasi praprzodkowie w paleolicie. Jednym słowem: odrzucamy wszystkie współczesne wymysły. Jemy to co można było kiedyś upolować lub zebrać. Dieta jest zdrowa, nie dopuszcza głodu, ale wymaga ogromnej świadomości żywieniowej. No i schudnąć na niej można (ile? To zależy), bo eliminujemy wszystkie „śmieci”.

R jak dieta ROZDZIELNA

Nazywana też dietą niełączenia lub dietą dr Haya polega na tym, że nie należy w ramach jednego posiłku łączyć niektórych grup produktów tzn. trzeba umiejętnie komponować pokarmy z węglowodanów, białek i tłuszczy łącząc je zgodnie z zaleceniami twórcy, czyli dr Haya. Trzeba też wypijać dużo wody. Jeśli chodzi o ilości zjadanych pokarmów nie ma jakichś szczególnych zastrzeżeń. Ważne, żeby jeść stosunkowo małe porcje, ale za to często.
W ciągu 2 tygodni można stracić 2 kg.

S jak dieta SOUTH BEACH

Ciekawa dieta, ale trochę skomplikowana, bo zakłada konieczność przejścia przez kilka faz odchudzania. W dużym skrócie jednak jej zalecenia można sprowadzić do konieczności ograniczenia spożycia prostych węglowodanów i tłuszczów nasyconych. Jeśli przyjmiemy takie założenie okaże się, że dieta jest prosta i bardzo zdrowa – nie tylko na odchudzanie, ale i na całe życie.
Można na niej schudnąć nawet 4kg w ciągu miesiąca.

T jak dieta TURBO

Bardzo restrykcyjna dieta, coś a’la dieta 1000kcal – sęk w tym, że na Turbo należy jeść ich często jeszcze mniej, a to już trochę niepoważne podejście do odchudzania. Niewątpliwą zaletą jest to, że dieta jest dość zróżnicowana, co nie zmienia faktu, że i tak należy do tych najbardziej ekstremalnych.
W ciągu 10 dni można na niej schudnąć 5 kilo.

W jak dieta WEGETARIAŃSKA

To też raczej sposób na życie niż na odchudzanie. Znam wielu wegetarian mających stałe problemy z nadwagą, a to dlatego, że mięsa zastępowane są na tej diecie bardzo często dość prostymi i łatwo przyswajalnymi węglowodanami. Osobom, które chcą schudnąć przechodząc na wegetarianizm radziłabym oprzeć dietę na warzywach i produktach pochodzenia zwierzęcego tzn. twarogach, serach, jogurtach. Łatwiej się nimi nasycić i łatwiej skomponować autentycznie odchudzającą dietę.
To ile schudniesz będzie zależało od tego, co jesz.

Z jak dieta ZONE

Dość rozsądna dieta, w której trakcie należy zadbać jedynie o indeks glikemiczny pokarmów i o to, by nie przekraczać 1700 kcal dziennie. Można jeść w zasadzie wszystkie te produkty, które powszechnie uważane są za zdrowe. Innymi słowy – eliminujemy paskudztwa i śmieci.
Tempo chudnięcia jest niewielkie, będzie zależało m.in. od aktywności fizycznej, ale za to odchudzanie dość trwałe i całkiem rozsądne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>