Dobra, skuteczna dieta odchudzająca i niskokaloryczna

dieta niskokalorycznaCzy istnieje dobra i skuteczna dieta niskokaloryczna i odchudzająca? Taka, po której nie grozi natychmiastowy efekt jo-jo? Oczywiście, że tak. Jest nią dieta 1200-1600kcal, przy czym kaloryczność diety należy dobrać indywidualnie – do indywidualnego, osobistego zapotrzebowania na kalorie uwarunkowanego przede wszystkim aktywnością fizyczną.

Przykładowo: przeciętna kobieta pracująca w biurze i nieprzejawiająca zbyt dużej aktywności potrzebuje na co dzień ok. 2300 kalorii. Przejście na dietę 1000 kalorii oznaczałoby zbyt daleko idącą redukcję, bo jak łatwo policzyć sięgałaby ona ponad 50% dziennego zapotrzebowania organizmu, w takich warunkach trudno wytrwać na diecie i trudno skutecznie schudnąć – organizm będzie się przed tym bronił na wszystkie możliwe sposoby, a po zakończeniu odchudzania szybko odrobi stracone kilogramy, a nawet zgromadzi ich jeszcze więcej.

Dobra dieta niskokaloryczna (odchudzająca) 1200-1600 kalorii

Ograniczenie kaloryczności posiłków – to jedno, trzeba jeszcze zadbać o to, by dieta była dobrze zbilansowana tzn. dostarczała organizmowi wszystkich niezbędnych mu witamin i minerałów i generalnie wszystkich potrzebnych mikro i makroskładników odżywczych. W praktyce efekt ten najprościej jest osiągnąć znacząco różnicując pokarmy tzn. jedząc różnorodne produkty spożywcze. Jeśli masz jednak z tym problem polecam skorzystanie z porady dietetyka, który ułoży ci dobrze zbilansowaną dietę dbając jednocześnie o to, by nie przekraczała ona założonego progu kalorii.

Ile można schudnąć na takiej diecie?

Zakładając, że będzie to dieta 1200 kcal można schudnąć od 0,5 do 1 kg tygodniowo. Przy diecie 1600 kcal tempo chudnięcia będzie wolniejsze, chyba że zaczniesz uprawiać jakiś sport (wystarczą regularne, szybkie spacery, jazda na rowerze, bieganie czy dowolna aktywność nawet rekreacyjna na świeżym powietrzu).

Ilość posiłków

Gdy organizm nagle przestawiany jest na dietę spowalnia przemianę materii. Tempo przemian metabolicznych ochronisz (zatrzymasz na poprzednim poziomie, a nawet zwiększysz) ćwicząc i jedząc często, ale za to odpowiednio mniejsze posiłki, ewentualnie posługując się suplementami przyspieszającymi metabolizm (sprawdź jakie to robią). Jeśli będąc na diecie nie dopuścisz do tego, by ciało odczuwało głód (i zagrożenie) ustrzeżesz się przed spadkiem metabolizmu i efektem jo-jo na koniec. Najprościej jest to osiągnąć właśnie zwiększając częstotliwość dostarczania pokarmu. Jedz 5 posiłków dziennie, a odchudzanie powinno zakończyć się sukcesem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>