Dieta na płaski brzuch

dieta na płaski brzuchCo do działania tej diety nie mam żadnych wątpliwości. Szczerze ją polecam, bo sprawdziła się u bardzo wielu osób. Powinna zadziałać na każdego. Brzuch można spłaszczyć przy jej pomocy już w ciągu kilkunastu dni, a tempo całkowitej redukcji tłuszczu na brzuchu zależeć będzie od całkowitego tempa chudnięcia, niemniej jednak już od początku trwania tego modelu żywienia możesz spokojnie liczyć na to, że brzuch przestanie być wydęty.

Dwa najważniejsze zalecenia tej metody, musisz je wcielić w życie jednocześnie i stale o nich pamiętać to: utrzymywanie mięśni brzucha w stałym napięciu i zmniejszenie objętości posiłków.

Napięcie mięśni brzucha

Chodzi o ich spięcie, a nie wciągnięcie (chociaż na początku możesz posiłkować się wciąganiem). Zauważ, na przykład stając przed lustrem, że jeśli wyprostujesz plecy i uniesiesz klatkę piersiową ku górze mięśnie brzucha niemal automatycznie się napną (jeśli nie napnij je). Taka postawa „spłaszcza” brzuch niesamowicie i nadaje elegancję całej sylwetce. Wystarczy, że będziesz o tym pamiętać. Na początku trzeba będzie napinać brzuch świadomie, z czasem ciało przyzwyczai się do tej postawy i napięcie brzucha nie będzie wymagało świadomego wysiłku.

Dieta na płaski brzuch a objętość posiłków

Zauważ, że im więcej zjesz tym większą objętość ma brzuch. Trudno go wtedy utrzymać w ryzach i zostaje wypchany do przodu. Nic dziwnego – całe jedzenie mieści się w żołądku, a potem przesuwa się przez jelita. Wypełnia całą dolną część tułowia.
Zacznij jeść mniej, ale częściej. To nie tylko doprowadzi do zmniejszenia żołądka (i usunięcia efektu wypchanego brzucha), ale dodatkowo przyspieszy metabolizm, bo tak to już jest, że jeśli organizm ma stały dostęp do składników odżywczych intensyfikuje spalanie, gdy go nie ma – zaczyna oszczędzać, czyli przetwarzać te składniki na tłuszcz.
Ten prosty „myk” pozwoli ci upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu: spłaszczyć brzuch i szybciej schudnąć.

Eliminacja wzdęć i zaparć

Możesz zmniejszać racje pokarmowe, napinać mięśnie, a nawet wciągać brzuch, ale jeśli nie masz regularnych wypróżnień, albo cierpisz na wzdęcia niewiele zdziałasz – w zasadzie w takim stanie trudno brzuch wciągnąć, a napięcie mięśni może wręcz powodować ból.
Dlatego też, jeśli masz zaparcia, albo twoja dieta sprzyja „bąbelkowaniu” w jelitach koniecznie postaraj się to zmienić. Ja polecam siemię lniane (zaparzane wodą i np. dodawane rano do płatków owsianych – żadnych innych tylko owsianych!) i jak najnaturalniejsze jogurty. Po kilku dniach powinna nastąpić poprawa. Przez ten czas unikaj wzdymających produktów – a jeśli ciągnie cię np. do jakichś strączkowych lub kapusty jedz je w niewielkich ilościach, a przede wszystkim staraj się je jeść z jak najmniejszą ilością innych makroskładników (dodatków typu ziemniaki, tłuste mięsiwa).
Jeśli generalnie z Twoim trawieniem jest coś nie tak, to najpierw udaj się do lekarza, a potem (o ile lekarz nie będzie widział przeciwwskazań) możesz wspomóc się suplementami usprawniającymi trawienie – polecam szczególnie kozieradkę (klik) – reguluje wszystko.

Odchudzająca dieta na brzuch

Gdy już wdrożysz w życie trzy powyższe punkty powinna nastąpić znacząca poprawa. Pozostanie pozbycie się tłuszczu z brzucha i tu kolejna rada: jeśli chcesz to zrobić w miarę bezboleśnie po prostu odstaw chleb, ziemniaki, makarony (przynajmniej na kilka tygodni / miesięcy) zajadaj się chudymi mięsiwami i warzywami. Powinno cię niejako samoistnie odchudzić. Pamiętaj o tym by się nie głodzić, bo głód – czyli stres fizyczny – sprzyja wydzielaniu kortyzolu, a kortyzol to hormon odpowiedzialny m.in. za otyłość brzuszną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>