Dieta kopenhadzka – czy naprawdę rewolucjonizuje metabolizm?

Dietę kopenhaską (kopenhadzką – jak piszą niektórzy), można stosować przez 13 dni. To dieta prawie głodowa. W trakcie jej trwania nie można pozwolić sobie na najmniejsze odstępstwa, bo odchudzanie się nie uda. Przez dłuższy czas reklamowano ją jako dietę rewolucjonizującą metabolizm – miała odchudzać trwale i na długo. Niestety, w praktyce okazuje się, że to najprostszy sposób na przytycie po diecie. Nieumiejętne wychodzenie z niej zawsze grozi efektem jo-jo, którego naprawdę bardzo trudno się ustrzec.

Niemniej jednak dieta kopenhadzka wciąż jest chętnie praktykowana przez wiele kobiet. Najprawdopodobniej dlatego, że można zrzucić na niej naprawdę dużo kilogramów, a i czas trwania diety (niecałe 2 tygodnie) jest bardzo zachęcający – dwa tygodnie można jakoś przetrwać.

Ściśle według planu – zero odstępstw!

Kluczem do udanego odchudzania jest na diecie kopenhaskiej rygorystyczne przestrzeganie wszystkich jej zaleceń. Przechodząc na tę dietę, musisz:

  • zadbać o to, by trwała dokładnie 13 dni i przebiegała ściśle według planu, jakiekolwiek niedozwolone odstępstwa oznaczają konieczność natychmiastowej rezygnacji z diety,
  • dietę można powtarzać w okresach dwuletnich, to znaczy, że jeśli coś ci się nie udało, kolejne podejście do niej możesz zrobić dopiero za dwa lata – nie wcześniej,
  • w czasie trwania diety musisz wypijać minimum 2 litry wody, przy czym pamiętaj – to musi być woda, żadne soki, napoje, herbaty nie wchodzą w grę,
  • nie możesz nawet pozwolić sobie na żucie gumy,
  • absolutnie niedopuszczalna jest zmiana kolejności dni tzn. jeśli na 2 dzień diety zaplanowano jakieś posiłki, nie możesz ich przesunąć na dzień kolejny,
  • jedyne zmiany, na jakie możesz sobie pozwolić, to zamiana kolejności posiłków w ramach jednego dnia tzn. obiad możesz zamienić z kolacją, pamiętaj jednak by w takiej sytuacji na kolację zjeść to, co dieta przewiduje na czas obiadu,
  • w przypadku śniadań (naprawdę głodowych!) nie ma możliwości zmian.

To, co najważniejsze

Dieta kopenhadzka wcale nie rewolucjonizuje metabolizmu. Jeśli już – to na bardzo krótką metę. Jeśli wyjdziesz z niej w sposób nieprzemyślany tj. od razu po 13 dniach prawie-głodówki zaczniesz jeść normalnie – szybko odrobisz stracone kilogramy, a nawet przytyjesz jeszcze więcej.

Pamiętaj, że po zakończeniu tej diety niezbędna jest stabilizacja. Przez minimum miesiąc stopniowo zwiększaj ilość i kaloryczność zjadanych posiłków, w przeciwnym wypadku grozi ci ogromny efekt jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>