Dieta kapuściana odchudzi każdego!

Dieta kapuściana swoją popularność zawdzięcza między innymi plotce, jakoby dzięki niej znacząco schudł były prezydent Aleksander Kwaśniewski. Sekret diet, która odchudzała byłego prezydenta, tkwi w kapuście, która jest bardzo ciekawym warzywem: nie dość, że zawiera cenne substancje odżywcze i można się nią łatwo nasycić, to jeszcze dostarcza mniej kalorii, niż organizm zużywa na jej strawienie.

To takie jedzenie, które autentycznie odchudza!

Dieta kapuściana należy do diet błyskawicznych, co oznacza, że pozwala na utratę nadwyżkowych kilogramów w bardzo krótkim czasie, jednak aby osiągnąć pożądane efekty, należy zastosować się do kilku dość restrykcyjnych zasad, a po zakończeniu diety trzeba bardzo uważać na efekt jo-jo, który jest nieodłącznym towarzyszem tej diety.

Na czym polega dieta kapuściana?

Dieta ta może być stosowana przede wszystkim przez osoby o niewielkiej nadwadze, natomiast nie powinny stosować jej osoby z otyłością. Powinna trwać nie mniej i nie więcej niż siedem dni. W tym czasie można spożywać jedynie niektóre produkty.

Cały plan żywieniowy opiera się na zupie z kapusty. Trzeba ją jeść codzienne, w dowolnej ilości. Do zupy kapuścianej nie wolno dodawać tłuszczu, bulionu ani soli (sól można zastąpić przyprawami ziołowymi).

Kapusta jest niskokaloryczna (zaledwie 20 kcal na 100 g!), zatem można ją jeść zawsze w momencie, gdy poczujemy głód. Błonnik zawarty w kapuście nie tylko usuwa z żołądka i jelit resztki pokarmów, ale także szybko i łatwo je wypełnia, co sprawia, że czujemy się syci przez długi czas.

Ponieważ kapusta odchudza sama z siebie, to w diecie tej pojawia się prosta zależność: im więcej kapuśniaka zjemy, tym więcej kilogramów uda nam się pozbyć.

Zupa kapuściana

Zupę można przygotować z kapusty włoskiej lub białej. Lepiej wybrać kapustę włoską, ponieważ jest ona łatwiej trawiona przez ludzki organizm. Oprócz kapusty w zupie mogą znaleźć się pomidory, cebula, papryka i marchew.

Zalety i podstawowe zasady diety kapuścianej

Kapusta świetnie wpływa na przemianę materii, znacznie ją przyspieszając. Ponadto posiada właściwości moczopędne, dzięki czemu usuwa z organizmu nadmiar wody zatrzymywany w tkankach, który powoduje efekt opuchlizny.

Dieta kapuściana to monodieta, czyli taki plan odchudzający, w którym można jeść mało zróżnicowane produkty z wyraźną dominacją jednego składnika. Poza kapuśniakiem można jednak spożywać owoce (oprócz bananów, winogron i awokado), małe ilości ziemniaków, mleko i warzywa (z wyjątkiem warzyw strączkowych).

W jednym dniu można pozwolić sobie na chude mięso drobiowe bez skórki.

Podczas diety ważne jest optymalne nawadnianie organizmu. Dozwolona jest niegazowana woda mineralna, niesłodzona kawa i zielona herbata oraz naturalne soki owocowe bez dodatku cukru.

Minusy diety kapuścianej i związane z nią ryzyko

Jeżeli po siedmiodniowej diecie kapuścianej od razu powrócimy do dawnych nawyków żywieniowych, to najprawdopodobniej znowu przytyjemy. Efektu jo-jo można jednak uniknąć. W tym celu po zakończeniu diety kapuścianej nowe produkty powinny być wprowadzane stopniowo i w niewielkich ilościach.

Im dłużej będzie trwał etap stabilizacji wagi, tym bardziej trwałe będą efekty odchudzania.

Dietetycy i lekarze ostrzegają też, że dieta może być bardzo niebezpieczna dla zdrowia, bo dostarcza naprawdę niewiele składników odżywczych i kalorii. Niektórzy uważają, że tak gwałtowny spadek masy ciała, do jakiego dochodzi podczas tej diety to tak zwane pozorne odchudzanie, bo w tak krótkim czasie organizm pozbywa się głównie wody oraz zaczyna redukować tkankę mięśniową, nie sięga natomiast do zapasów w tkance tłuszczowej.

To dlatego po tej diecie tak często pojawia się efekt jo-jo.

Krytyka dotyczy też tego, że dieta dostarcza bardzo mało wartościowych składników odżywczych i witamin, może więc poważnie osłabić organizm.

Jeśli jednak decydujesz się ją zastosować, bo na przykład zależy ci na tym, by błyskawicznie schudnąć na jakąś ważną okazję, pamiętaj, by po zakończeniu diety koniecznie przejść fazę stabilizacji!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>