Dieta 1000 kalorii plus 1500 i 2000kcal

warzywaLiczenie spożywanych kalorii i korzystanie z tabelek pokazujących wartości odżywcze produktów to codzienność niemal każdej osoby, która jest na diecie odchudzającej. Nieprzypadkowo też najpopularniejsze diety odchudzające to te, które określają po prostu limit codziennego bilansu kalorycznego, w pozostałych kwestiach pozostawiając pełną dowolność. Którą z tych diet wybrać? Oto diety 1000 – 1500 i 2000 kalorii oraz ich porównanie.
Diety odchudzające, które opierają się na kalkulowaniu wartości kalorycznej posiłków są wyjątkowo proste – nie wymagają skomplikowanych przepisów, długiego gotowania ani kupowania drogich produktów. Co więcej pozwalają też zaszaleć i zjeść coś kalorycznego i mniej zdrowego, o ile tylko zmieścimy się w dziennym limicie. To wszystko sprawia, że tego rodzaju diety są wyjątkowo popularne. Przedstawiamy trzy z nich, różniące się limitem kalorii przypadających na dzień.

Dieta 1000 kalorii – szybkie odchudzanie i ryzyko efektu jo jo

Dieta 1000 kcal jest jedną z najbardziej radykalnych. Nieprzypadkowo nazywana bywa też „dietą modelek”, bo rzeczywiście pozwala stracić kilogramy w bardzo krótkim czasie. Wszystko dzięki temu, że 1000 kcal to niewiele więcej, niż ludzki organizm zużywa podczas leżenia! Jednak szybka utrata kilogramów ma swoje wady. Przede wszystkim w ten sposób tracimy przede wszystkim wodę i mięśnie, a dopiero w dalszej kolejności tkankę tłuszczową. Poza tym tak drastyczne ograniczenie kalorii sprawia, że organizm przełącza się na „tryb oszczędnościowy”, a co za tym idzie ryzyko wystąpienia efektu jo jo jest bardzo wysokie. Dieta 1000 kcal często przekłada się też na braki składników odżywczych, a więc pogorszenie stanu skóry, włosów i paznokci. Warto też pamiętać, że dłuższe stosowanie takiej diety może skutkować zaburzeniami odżywiania.

Dieta 1500 kcal – dobra na pierwsza fazę odchudzania

Dieta 1500 kcal przeznaczona jest przede wszystkim dla kobiet – dla mężczyzny to za niski limit kalorii. Najlepiej sprawdza się u osób mających siedzący tryb życia. Pozwala chudnąć szybko, bo generuje ujemny bilans energetyczny. Wadą diety jest konieczność zmagania się z uczuciem głodu, bo 1500 kalorii to niewiele. Dlatego warto wspomagać się tabletkami odchudzającymi, które redukują apetyt. Dobrze sprawdzi się Slimette lub naturalny supresant apetytu, jakim jest wyciąg z zielonej kawy w postaci tabletek Green Coffee Extract.

Dieta 2000 kcal – utrzymaj zgrabną sylwetkę

2000 kalorii to tyle, ile dziennie potrzebuje przeciętna kobieta, która ma mało aktywny tryb życia. Nie jest to więc klasyczna dieta odchudzająca (chyba, że dodasz do niej intensywne treningi), ale sposób na to, by nie przytyć i utrzymać zgrabną sylwetkę. Jest to dobra kontynuacja diety 1500 kcal, której nie powinno się stosować przez zbyt długi czas.

Dietę 2000 kcal można wspomagać suplementami, które podkręcają metabolizm i pomagają spalać tkankę tłuszczową. Jakimi? Opisuję je w TYM POŚCIE.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>