Czy dieta owocowa mnie odchudzi?

Lubisz owoce i przejście na dietę owocową uważasz za świetne rozwiązanie? Uważasz, że nie musiałabyś / nie musiałbyś się męczyć spokojnie mogąc objadać się bezkarnie produktami, które lubisz najbardziej? Niestety. Nie wygląda to tak różowo.

Owszem możesz na momencik przejść na dietę owocową, ale potraktuj ją raczej jako sposób na szybkie oczyszczenie organizmu, a nie sposób na chudnięcie.

Dlaczego? Bo owoce niestety tuczą!

Tucząca fruktoza

Owoce, które lubimy najbardziej, te najsłodsze, zawierają bardzo duże ilości cukru prostego o nazwie fruktoza. Dosłownie przed kilku laty naukowcy odkryli, że to właśnie fruktoza może być głównym sprawcą epidemii otyłości w bogatych, konsumpcyjnych społeczeństwach. Dlaczego? Bo w postaci syropu glukozowo – fruktozowego dodaje się ją do większości gotowej żywności. Słodzi się nią dosłownie wszystko: produkty śniadaniowe, ciacha (nawet te o obniżonej wartości kalorii), ketchupy i wszystkie inne sosy.

Fruktoza pochodzi wprost z owoców i organizm niemal natychmiast przerabia ją na tkankę tłuszczową. Jedząc zbyt dużo fruktozy w czasie trwania diety odchudzającej, możesz mieć pewność, że nie schudniesz!

Owoce o niskiej zawartości cukru

Rozwiązaniem tego problemu jest oparcie diety na owocach o niskiej zawartości cukru. Jest ich kilka i mają dość duże walory smakowe. Jeśli nie chcesz rezygnować z owoców i planujesz bezkarne objadanie się nimi postaw na:

  • awokado, które nie tylko ma ciekawy i bardzo neutralny smak (świetnie komponuje się z wieloma składnikami pokarmowymi), ale i na bardzo długo wypełnia,
  • żurawinę – jest jednym z naprawdę nielicznych, smacznych, choć niesłodkich owoców, a jej największą zaletą jest to, że jest dostępna praktycznie przez cały rok,
  • jagody, jeżyny i maliny – oczywiście w sezonie, choć poza sezonem też są dostępne w postaci mrożonek, te owoce nie tylko nie tuczą, ale wręcz wspomagają odchudzanie,
  • arbuzy – zawierają przede wszystkim wodę, w pewnym stopniu można się też nimi najeść, choć uczucie sytości niestety nie trwa zbyt długo,
  • truskawki – w czerwcu objadaj się nimi całkowicie bezkarnie, zawierają mało cukru, a przy tym są prawdziwą bombą witaminową (zawierają bardzo dużą ilość witaminy C).

Trzydniowa dieta owocowa

A teraz czas na typową dietę owocową. Możesz na nią przejść, ale pamiętaj, by nie kontynuować jej dłużej niż 3 dni. W tym czasie bezkarnie objadaj się najrozmaitszymi owocami, dbając jednak o to, by nie jeść niczego innego. W trakcie trwania tej diety bardzo nie schudniesz, ale możesz poprawić pracę jelit, bo owoce są świetnym źródłem stymulującego ich pracę błonnika.

W trakcie trwania diety bazuj na owocach świeżych i ewentualnie mrożonych. Tych suszonych raczej unikaj, choć nic się nie stanie, jeśli przegryziesz (jako przekąskę) kilka suszonych śliwek lub garść suszonej żurawiny.

Ile schudniesz?

Około 3 kilogramów, ale pamiętaj, że w tym czasie nie stracisz tkanki tłuszczowej, nawet jeśli jej trochę ubędzie, to raczej niewiele. Redukcja wagi wynikać będzie z oczyszczenia organizmu – usunięcia resztek pokarmowych (złogów jelitowych) i nadmiaru wody.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>